- ×
- ×
- ×
- ×
- ×
- ×
- ×
- ×
- ×
- ×
- ×
- ×
Музика: Борис Карадимчев
Текст: Богомил Грудев, Аранжимент: Красимир Гюлмезов
Късен гларус над нас прелетя бързи спомени в мрака препуснаха и подирихме пак любовта в топлината на устните, но намерихме само една тишина. Беше тихо във наште сърца. Беше тихо в очите притворени и стояхме със тъжни лица и се вслушвахме в спомена, но дочувахме само една тишина. В нощта птица пак лети в нощта тихо тъгуваме аз и ти. Над морето изгрява деня и блестят върховете на мачтите. Кораб вдига отново платна да отплува със вятъра, а в платната белее една тишина.
Музика: Емил Димитров
Текст: Васил Андреев, Аранжимент: Пламен Велинов
Сбогом, Мария, остана ти до слънцето зад планината, събудена от сън. Сбогом, Мария, аз тръгвам, вече съмва се, над долината се чува ранен звън. Сбогом, Мария – ти не плачи на тръгване. Аз ще се върна с войнишкото писмо и ще целувам косите ти до съмване, макар невидим, до твоето легло. Сбогом, Мария... Мария, Мария... Аз ще се върна след 700 дни и ще попитам за мойта Мария – още ли вярва във нашите мечти? Сбогом, Мария, аз зная много плакали за тез момчета, тръгнали на път. Сбогом, Мария, но малко са дочакали войника прашен във своя роден кът.
Музика: Развигор Попов
Текст: Богомил Гудев, Аранжимент: Красимир Гюлмезов
Как блести тротоарът под дъжда като нов... Добър ден, моя стара заздравяла любов. Спри за миг да те видя сякаш сън оживял, ех, че среща непредвидена в тази есенна кал. А очите ти пак са като от кадифе, слушай да направим малко бягство, а? Има отсреща кафе. Да, разбирам, че бързаш, ако искаш ела, не, не плача, не е сълзи, не просто пак заваля. Е, можах да те видя в този ден закъснял, ех, че среща непредвидена. Не, не ми е жал. А очите ти пак са с цвят на кадифе, да направим малко бягство, а? Да поседнем на кафе. Да да, зная, че бързаш, а пък аз изведнъж... Не, не плача, не е сълзи, не, просто пак този дъжд. И блести тротоара под дъжда като нов, Сбогом, сбогом, моя стара заздравяла любов. Вече свърши хубавото време и дъждът вали, и дъждът вали. Вече трябва ние да приемем, че във нас боли, че във нас боли.
Музика: Борис Карадимчев
Текст: Александър Петров, Аранжимент: Красимир Гюлмезов
Да си вземем сбогом със онази любов, без която никак не можем. Не е лесно, не е лесно у дома да се връщаш, да се връщаш бездомен. Спи булевардът след дългия ден, спят уморени тротоарите пусти. Под ръка аз вървя с подранилата зима и събирам своите чувства И все по-далече, и все по-назад, стъпки остават, остават зад мене. И от просяк по-беден, и от крал по-богат аз вървя и раздавам надежда. И събирам, раздавам дори не броя своите срещи в града милионен. Аз вървя, за да търся в теб любовта, любовта, без която не можем...
Музика: Гриша Трифонов
Текст: Иван Вълев, Аранжимент: Красимир Гюлмезов
Какво е всъщност лятото, какво е? Един сезон, през който мен ме няма и в стаята, която уж е моя, понякога се спира мама. Прозорците закрива с бели листи, праха от масата изтрива, поспира се за миг и се замисля, въздъхва може би и си отива. Какво е всъщност лятото, какво е? Очи на северно момиче или жена, която уж е моя, и цели десет дни ще ме обича. Очите ми закрива с нежни длани, със топли ласки ме опива. Но тя при мен не може да остане – въздъхва може би и си отива. Какво е всъщност лятото, какво е? Септември към морето слиза и младостта, която уж е моя, трепери в лятната ми риза. Сама сред топлите и бели дюни от вятъра студен се скрива. Навярно тя си спомня своя юни. Въздъхва може би и си отива.
Музика: Александър Йосифов
Текст: Павел Матев, Аранжимент: Пламен Велинов
Вятър ли, спомен ли мина край мен или у мене остана. Много отдавна бях светло пленен. Тя се наричаше Анна. Много отдавна,но то все звучи. Чистото име остана. Срещна ли нейде зелени очи, те ми говорят за Анна. Обичах я! Обичах я с първа любов. Трепетна, трепетна, сякаш камбана. Толкова, толкова време, толкова време камбанният зов вечно ме води при Анна. Срещна ли някъде друга жена с руси коси като пяна, чезне разбитата ми тишина и ме посреща пак Анна. Спомен ли, вятър ли мина край мен, чудо ли някакво стана?! Аз продължавам да бъда пленен и съм свободен при Анна.
Музика: Нелко Коларов
Текст: Евтим Евтимов, Аранжимент: Красимир Гюлмезов
Ако ти си отидеш за миг, ще заровя лицето си в облак и тежко на земята тогава. Нито дъжд, нито сняг, нито слънце, ако ти си отидеш за миг, ако ти си отидеш за миг. Само мъка от там ще вали, заличила последните стъпки на съня, който с мен се разделя. Нито дъжд, нито вик, нито сън, ако ти си отидеш за миг.
Музика: Борис Карадимчев
Текст: Александър Петров, Аранжимент: Красимир Гюлмезов
Този град, в който аз съм роден за мнозина навярно е скучен. Разпиляваш се ден подир ден - просто няма какво да се случи. Тук трамвайни коли не звънят и реклами неонови няма. Тук във тъмно започва денят и завършва със първа програма. Ала все пак и тук хора раждат се, дишат, мечтаят. Във тревоги и слънчеви дни подир своето щастие бягат . Да, така е във малкия град, този град старомоден и скучен, в който друго, освен да се влюбиш, просто няма какво да се случи.
Музика: Емил Димитров
Текст: Васил Андреев, Аранжимент: Пламен Велинов
Джулия, вече зазорява ти си отиваш, Джулия. Джулия, слънцето изгрява ти заминаваш, Джулия. О, моя Джулия! Джулия, как боли, боли сърцето без тебе, Джулия. Джулия, как шуми, шуми морето за тебе, Джулия. О, моя Джулия! Много дни лунните пътеки ще блестят. Много дни чайките самотно ще крещят. Много дни ще се сърдят морските вълни. Много дни, много дни без тебе ще боли...
Italo Nicola Greco, Carlo Pes, Enrico Sbriccoli, Francesco Franco Migliacci Universal Music Publishing Ricordi Srl./ Вирджиния Пъблишинг ЕООД
Текст: Захари Петров, Аранжимент: Светослав Лобошки
Една китара не спира да звъни. Не спира да разкъсва своите струни, че няма кой да носи радост в тъжните ми дни, ни кой да ме прегърне и целуне. Спри до мен. Спри до мен. Спри до мен, засвири ми пак със звънката китара и какво от туй, че може пак със стария рефрен да се върне в сърцето болка стара. Денят настъпва и светлите лъчи огряват ярко тоя свят огромен, но аз посрещам изгрева с разплакани очи, че всичко си остана тъжен спомен. Една любов избира този час и вечно с нова сила се повтаря, но значи ли раздялата, че няма пак за нас една любов сърцата да изгаря.
Музика: Емил Димитров
Текст: Васил Андреев, Аранжимент: Красимир Гюлмезов
Ето влакът, който ме разделя с тебе и който, вярвам, ще те върне пак отново. Когато идва, той ми носи твойта обич. Когато тръгва... тръгва си самотен... Ето влакът, с който любовта замина. Той бавно тръгна, тръгна без да каже сбогом... Шептяха колелата само твойто име, че тръгват и се връщат с моя спомен... Летеше влакът през гори, поля... Летеше той през моите години... Аз помня как ми махна със ръка... Заплаках..., но влакът замина... Ето влакът, който искам да се върне... Дали ще чака някой някой да прегърне... Дали да чакам пролет, лято, есен, зима да ми върне моята любима! Това ми разказа един случаен човек с побелели коси... Нямало е никаква гара и никакъв влак... Просто любовта е заминала...
Музика: Тончо Русев
Текст: Георги Начев, Аранжимент: Светослав Лобошки
Ако до тебе аз се вълнувам и в моя сън идваш ти всеки път, то е защото чрез теб съществувам, правиш ти по-красив миг деня. Има във тебе нещо, което мойто сърце кара пак да лети. Нашите длани, птици две, литват с песента над света. Музика в нас нека звучи. Всичко е тя – слънчев цвят, лято и зима, в този свят. Нека е тя всичко за нас, обич и хляб – песента, радост и болка в този свят. Няма да мога аз да живея, ако не си ти до мен в този час. Нека за нас е съдба смисъл в този свят – песента.
Скъпи почитатели,
Детството и юношеството на всеки един от нас са свързани с много мили и светли спомени. Свързани са с онези първи срещи, които оставят трайна следа във формирането ни като личности – първият учител, първите трепети и желания, първата любов…
Сигурно всички тези преживявания, възпитанието, което са ми дали моите родители и характерът ми са ме накарали да намирам отговор на моите очаквания, надежди, разочарования и първи стъпки в любовта в прекрасните български песни, с които израснах.
Реших да създам този албум, толкова различен от всички останали в моето творчество, за да се опитам да ви разкажа чрез него къде и кога се отключи в мен тази безкрайна любов към нашите шлагери и като поклон пред големите певци, поети и композитори, които са ги създали.
Бях в осми клас, когато в моя град, дойде на концерт Емил Димитров. Почти не си спомням как мина целият ден – бях толкова развълнуван и в очакване на срещата с любимия ми певец. Неговите плочи звучаха всеки ден от грамофона в нашия хол. Това беше първият концерт, който имах късмета да гледам на живо през живота си.
Сега, връщайки се назад във времето, осъзнавам, че това са били най-силните години на Емил. Белите му дрехи, оркестърът, начинът, по който говореше – всичко беше толкова красиво.
В живота си имам само няколко нощи, в които изобщо не съм спал. Първата беше тази – след концерта на Емил Димитров.
И до днес за мен той остава моя любим български изпълнител и пример за музикант, за безумно талантлив композитор, за голям певец и много добър човек.
Щастлив съм, че имах късмета да го познавам, да бъда гост в неговата къща и в последните му трудни години, дори и да му помагам.
Като че ли най-важното време за формирането ми като човек и за това какво искам от живота бяха годините в казармата, защото тогава срещнах музиканти, които ме накараха да повярвам, че музиката може да осмисли живота ми. Защото точно в казармата за първи път чух песни, които освен че са в този албум, са и мелодии, които завинаги останаха в мен, били са до сега и ще продължават да бъдат пътеводен лъч за моите изисквания към музиката.
Беше 1980 г. На една дискотека в младежкия дом в Хасково дойде Тома Спространов, вече много популярен дисководещ и радиожурналист занимаващ се с музика.
Излязох без разрешение от поделението и се скрих в по-тъмен ъгъл на залата. В един от силните моменти на вечерта Тома обяви, че ще пусне нова песен на група „Тангра”, която още никой не знае. В залата се разнесоха първите акорди на „Нашият град”. Всяка думичка, изпята от Чочо Владовски, тогава се забиваше в съзнанието ми със страшна сила. Сякаш песента беше написана за мен…
Такава беше реакцията ми и когато чух за първи път „Любовта замина” на Емил Димитров. Беше по време на наряд.
На стълбите пред помещенията, където беше нашият корпус, много често вечер свирех на китарата. Момчетата от поделението сядаха около мен. Стълбите създаваха амфитеатралност. Разузнавателният батальон в Хасково се намираше почти в центъра на града. Около нас в непосредствена близост беше пълно с жилищни блокове. Никога няма да забравя тези красиви летни нощи, в които аз пеех „Сбогом, Мария” и „Джулия” на Емил Димитров, „Спри до мен” от репертоара на Лея Иванова и още много други такива песни… Терасите на отсрещните блокове бавно се пълнеха с хора и за тяхното присъствие подсказваше само светлината от цигарите им.
В поделението ни имаше стая за отдих. Наричаше се димитровската стая. В нея бяха поставени голям радиоапарат и книги. „Музикална стълбица” беше предаване, което не пропусках, тъй като ми даваше възможността да бъда в крак с всички нови песни. В една нощ водещият Йордан Георгиев представи като ново предложение в класацията песента на Мими Иванова „Вече свърши хубавото време”, написана от Развигор Попов, който през годините изгради за Мими много красив и романтичен стил. Спомням си как още с първите думи, сълзите ми потекоха. С тази песен и с „Анна” на Емил, създадена от такива големи творци като проф. Александър Йосифов и Павел Матев, разбрах силата на речитатива в музиката, колко важен и въздействащ е този начин да разкажеш още по-силно за чувството в песента.
В полагаемия ми се отпуск кандидатствах в Българската държавна консерватория. Приеха ме и още същата година, в края на есента, бях поканен от рок група „Импулс” за техен солист. Тогава тя беше много популярна и обичана. Всички четири години с тях за мен ще останат незабравим спомен от първите ми стъпки на голямата сцена. Моите колеги ми даваха силата да се изправя пред публика и да водя концерт.
Малко след като напуснах „Импулс” и поех по своя самостоятелен път, през 1985 г. се появи песента „Ако ти си отидеш за миг”. Аз вече бях далеч от групата, но и сега тази мелодия винаги ме връща към онези прекрасни години. Това беше първата песен, в която усетих силата на патриарха на нашата любовна поезия Евтим Евтимов, с който се запознах почти десет години по-късно. „Ако ти си отидеш за миг” е по музика на Нелко Коларов, който си остава един от най-талантливите музиканти, с които съм имал късмета да работя, и на Илия Кънчев – нашия ръководител, пред който се прекланям за това, че ме откри и заради неговата безумна отдаденост на рокендрола.
Спомням си как на един 8 декември от онези години като солист на „Импулс” бяхме в зала „Христо Ботев” за участие в голям студентски празничен бал. Нашата сцена беше от едната страна, а от другата – тази на „Тангра”. Искахме много да се представим добре. Освен нашата, Илия беше взел допълнителна техника от LZ. Уредихме да отидем още предния ден. Подготвяхме се цялата нощ. Знаехме, че „Тангра” е много популярна вече група, с уникални шлагери и искахме и нашето участие да се запомни. Репертоарът ни беше много беден откъм български песни, затова компенсирахме с Rainbow и Deep Purple. Бяхме първи в програмата. Всичко мина много хубаво. Последва дискотека и водещата обяви група „Тангра”. Няма да забравя реакцията на публиката, още когато чу първите звуци на „Любовта, без която не можем”. Цялата зала пееше песента. Сякаш ние не бяхме свирили. За мен тя остава една от най-хубавите български шлагери. Това е една от първите песни на Александър Петров като поет и е дала шанс на Борис Карадимчев да наложи един млад творец. За мое щастие, сега със Сашо работим заедно и той със своя талант е неделима част от творческия ми път.
В тези години на косъм се разминах от късмета да бъда поканен да пея заедно с Росица Кирилова. Тогава моят съученик от Консерваторията Георги Христов вече беше много популярен и щастието се усмихна на него. От тогава харесвам песента „Всичко е музика”, изпята от Жоро и Роси, написана от големия Тончо Русев, който ми предстоеше тепърва да срещна и който тепърва щеше да промени живота ми с музиката и приятелството, с които ме дари.
Преди няколко години, пътувайки към София, както винаги сам по пътищата, слушах радио. Водещият каза „Тази вечер ще ви пуснем една песен на Пламен Ставрев, с която преди няколко часа той спечели конкурса „Бургас и морето”. Много песни на мои колеги през годините са ме вълнували със своите качества, но не съм и очаквал, че ще има песен, която може до такава степен да ме разтърси. Когато чух „Лятото”, нейната невероятна музика и поезия, страхотния начин, по който беше изпята – всичко това ме накара да спра, да седна в тревата до моя автомобил и да се отдам на спомени и на мислите, които навя една мелодия, докоснала моя живот. По-късно, когато създавах песента през моя поглед, се срещнах с нейните автори – композитора Гриша Трифонов и поета Иван Вълев. Стана ми интересно, че стихотворението е написано преди много, много години. Пренасяло се е от не една и две ученически тетрадки и студентски бригади и е създадено като песен от Гриша преди повече от тридесет години.
Бих искал да изкажа моята огромна благодарност и към онези три момчета, без които моите песни изобщо нямаше да могат да стигнат до вас през годините по този начин, по който ги знаете, а именно – Красимир Гюлмезов, Пламен Велинов и Светослав Лобошки. С тях, освен че сме на едни години и възприемаме музиката по един и същи начин, сме и много близки приятели. Те написаха за мен и уникални песни, които всички вие знаете, дадоха от своето сърце и оставиха частица от своята младост в създаването на всички аранжименти.
Скъпи мои почитатели,
Нарекох този албум „Носталгия”, защото чрез тези песни и още безброй много такива, създадени от големите български творци през годините, ми се иска да ви върна за кратко назад във времето, когато нямаше интернет, когато си пишехме писма на лист хартия, когато да си романтичен не беше недостатък. Години, в които, за разлика от днешния прозаичен живот, чувствата бяха основната причина хората да се събират, да бъдат приятели и да се обичат. Времена, в които животът беше по-морален, а светът слушаше АBBA, Boney М и Beatles.
Нарекох този албум „Носталгия”, защото тъгувам за тези отношения между нас, които вече никога няма да се върнат и защото вярвам, че песните, които съм избрал, ще бъдат за вас като една стара черно-бяла снимка някъде в стаята ви, на която сте с любим приятел, с който бихте искали отново да се срещнете.
© Copyright 2024
Този сайт използва "бисквитки", за да работи оптимално за Вас. Прочети още